1.etapa TR 2012-Generation Rally

06.09.2012 18:02

1.Etapa TR 2012 - Generation Rally v podání EXE-JRT nedopadla podle našich představ. Vysoké ambice, málo natestovaných kilometrů a technické problémy, tak by se dalo shrnout působení EXE-JRT v první etapě.

Začalo to nemilou zprávou od Marka Oliveriuse, kvůli technickým problémům s počítačem vůbec nevyjel ze servisní zony. Bohužel ale i tak může rally skončit.

Druhou nešťastnou zprávou, která následovala chvíli po startu 1.RZ, byla havárie Václava Görnera,  který přecenil své jezdecké dovednosti a boural v první zatáčce RZ.

„Vjeli jsme do první zatáčky za tím horizontem, před tou kosou, a auto nějak málo zatočilo a byli jsme ve stromě. Úplně jsem byl v šoku, jak jsem tomu sám nevěřil. Beru to jako mega úlet, příště už něco zajedu.“

Auto se asi opravit nepodaří, takže Václava spatříme až v příštím závodě.

Jediný, kdo dojel do cíle první etapy,  je Tomáš Labák se svým Subaru Impreza WRC 06, který je zatím průběžně 103. A ve své třídě je 27. Zeptali jsme se ho na pár otázek:

Jak se cítíš po první etapě?

„No, jsem v cíli první etapy, ale vím, že to mohlo být lepší, ze začátku jsme si moc nevěřili a neměli jsme na některých tratích mnoho natestováno, ale od 8. RZ jsme se snažili trochu zatáhnout a celkem se dařilo.“

Byly nějaké krizové situace?

„No bylo jich dost, probržděné odbočky, nějaké lehké poškození vozu tam bylo, kluci v servisu se nenudili, ale žádná velká rána nebyla.“

To jsme rádi, a co skoky na Mineshaftu? Byl jsi velký skokan? J

Když jsme ho jeli na jednu stranu, dost jsme ho prodali, ale jak se jelo obráceně, nějak jsem se nechal unést, sice jsem ho dost probrzdil, ale ne dost, a poškodili jsme tam tlumič.“

Tlumič jsi ale měnil víckrát v servise, ne?

„Ano, v druhém průjezdu na Humalamaki jsme na prvním skoku skočili nějak víc, než jsme chtěli, a tlumič přestal fungovat, jak má. Byli jsme rádi, že tak uskákanou RZ jsme dojeli i s poškozeným tlumičem. Versme už byl jen bonbonek, nakonec to šlo odjet i s poškozeným tlumičem.“

A jak jsi připraven na druhou etapu?

„No, v nočním servisu vše klaplo, tlumič byl opraven, chlapi přestavěli celé auto na asfalt a já už se nemůžu dočkat. Na asfaltu mi to šlo vždy líp, tak uvidíme.“

Tak díky Tome a hodně štěstí.