Podvozek

Tlumiče

Ovlivňují tvrdost podvozku. Zabraňují pružinám kmitat a tlumí tak jejich pružení. Na rovné tratě se hodí spíše vyšší hodnoty (tvrdší podvozek), na uskákané tratě s výmoly je potřeba nastavení měkčí (nižší hodnoty).

Komprese

Omezuje stlačení pružiny. Má vliv při dopadu po skoku a při nájezdu na hrbol.

Zpětný ráz

Omezuje vytažení pružiny. Má vliv při průjezdu výmolem nebo brodem.

Rychlá komprese

Omezuje stlačení pružiny ve chvíli, kdy je pohyb kola rychlejší než obvykle. Má vliv při dopadu po velkém skoku nebo při nájezdu na velkou nerovnost (obrubník, kámen). Obecně je lepší nižší hodnota.

Práh rychlé komprese

Určuje, kdy jde ještě o kompresi a kdy už o rychlou kompresi. Prosím doplnit.

 

Pružiny

Přední geometrie

Zadní geometrie

Výztuhy a řízení

Úhel řízení

Určuje, jak moc bude auto ve hře zatáčet. Čím více stupňů, tím snadněji zatočíte, ale také je auto při jízdě neklidné (chce to citlivou ruku). Rozumná hodnota je přibližně 550 stupňů.

Přední a zadní stabilizátor

Ovlivňuje, jak snadno půjde auto do smyku v zatáčce. Platí pravidlo, že čím tvrdší tlumiče a pružiny, tím měkčí stabilizátory. Nízká hodnota znamená, že auto půjde snadno do smyku, ale ten půjde lehce uřídit (vhodné na šotolinu). Vysoká hodnota naopak znamená, že se auto sice jen tak neurve, ale když už se to povede, bude si dělat co chce (smyk je nutné vyrovnávat zcela přesně a jakoby s předstihem). Na asfaltu je ideální hodnota vpředu kolem 25 kN, vzadu podle toho, jestli chci auto nedotáčivé (víc) nebo přetáčivé (míň).